Parametry zapisu koloru

Na wariację kolorystyki zdjęcia wpływ prócz balansu bieli – posiada jeszcze kilka pozycji, które znajdziemy w menu aparatu. Pierwszą z nich jest nasycenie (Seturation), za istotą którego działamy na moc intensywności barw. Nasycenie kolorów dostosowujemy do stylu fotografowanej sytuacji. Do dyspozycji mamy liczby osłabione, (np. skonfigurowanie na -3) używane do fotografii portretowych. Czyli jeżeli Fotograf ślubny tworzy fotografie firm z bliska np. z najbliższymi albo podczas komunij sakralnej, wówczas należałoby ustawić tą opcję na minus 3. Następny sposób nasycenia to funkcja – 0 oraz wartości umocnione np. plus trzy, jaka stosowana jest regularnie do fotografii pejzaży, gdzie zamierzamy uzyskać fotografię o żywych barwach.

Przestrzeń barwna

W jakiejkolwiek lustrzance cyfrowej mamy szansę wyboru 1 z dwóch modnych przestrzeni barwnych sRGB i Adobe RGB. Położenie możliwości na pierwszą z nich zrobi, iż zdjęcia będą przystosowane do uniwersalnej tylko nieco wąskiej przestrzeni barw sRGB. Bez dodatkowych korekcji np. na komputerze będziemy zatem mogli swoje zdjęcia wydrukować lub też zaprezentować za pomocą seansu wytworzonego w ogólnych programach graficznych.

Zastosowanie przestrzeni AdobeRGB (silniejszej od sRGB) powoduje większe możliwości obróbki oraz korekcji fotografii Przestrzeń ta wykorzystywana jest przeważnie poprzez zawodowych fotografów ślubnych czy też w poligrafii. Aplikowanie fotografii Adobe RGB połączone przeważnie z używaniem formatu RAW zaleca się do takich fotografii, jakie posiadają wykorzystywane albo regulowane RW.

Korekta koloru HUE

Kolejną i końcową funkcją w aparacie, która posiada nacisk na osiągnięte kolory w fotografii jest poprawa odcienia, czyli tzw Hue, który możemy ustawiać w obszarze od minus dziewięciu stopni do + 9 stopni z krokiem co 3 stopnie.

W jaki sposób dostosowują się zdjęcia w zależności od tego parametru:

Ustawienia PLUS – realizując ustawienia korekty na plus, sprawiamy, iż czerwienie nabierają zabarwienia pomarańczowego, zielenie niebieskiego i błękity – purpurowego

Ustawienia MINUS – wykonując usytuowania edycji na minus, doprowadzamy, że czerwienie nabierają koloru purpurowego, zielenie – żółtego i błękity – zielonego.